Sharing is caring!

Wat is een bedrijfsprocesbeheersysteem of zaaksysteem precies?

Zaaksystemen automatiseren kernbedrijfsprocessen van “end to end”. Dat betekent dat een goed zaaksysteem voor bedrijfsprocesbeheer de tools en technologieën heeft om mensgerichte taken in combinatie met computerverwerkingstoepassingen op te nemen, zodat een bedrijf of organisatie zijn werk flexibel kan beheren. Bedrijfsprocesbeheersystemen omvatten ook rapportage- en grafiekmogelijkheden waarmee eindgebruikers en managers de doorvoer- en responstijden van de bedrijfsprocessen kunnen begrijpen. Bedrijfsprocesbeheersysteem is de technologie die BPM implementeert. Zo kun je alle informatie over zaaksystemen vinden op de website http://www.formetis.nl/

 

Waarom hebben we bedrijfsprocesbeheersystemen nodig?

De dagelijkse werkpraktijken van elke organisatie, van expediteur tot CEO, vereisen dat processen worden beheerd. Bedrijfsprocesbeheersysteem biedt:
Een snel en flexibel proces waarin IT en bedrijven samenwerken met behulp van tools waarmee ze oplossingen kunnen vinden die niet alleen de huidige doelstellingen van de organisatie ondersteunen, maar ze ook voorbereiden op nieuwe uitdagingen in de toekomst.

IT personeel en Zaaksystemen

Voor IT-personeel of niet-technische zakelijke gebruikers om bedrijfsregels in realtime te optimaliseren, waarbij een iteratief proces wordt ondersteund dat regelwijziging, versiebeheer en eenvoudige uitvoering mogelijk maakt.
Een aantal verschillende manieren waarop de bedrijfsanalist of manager continu verbeteringen kan monitoren en meten, zowel binnen eenmalige als in meerdere bedrijfsprocessen.

Voor de automatisering van routinetransacties en dynamische menselijke samenwerkingsverbanden.
Voordelen van Business Process Management Systems

Enkele van de voordelen van het gebruik van bedrijfsprocesbeheersystemen zijn:

BPM verhoogt de operationele efficiëntie, verkort de time-to-market en tijd voor service.
BPM maakt gebruik van bestaande standaarden, waardoor oude applicaties kunnen worden hergebruikt en nieuwe IT-middelen kunnen worden gecreëerd.
BPM verbetert de naleving van de regelgeving, verkregen door verbeterde procescontrole, regulering en monitoring.
BPM biedt meer klantenbehoud, bereikt door betere, snellere en diepere integratie van klant- en verkoopbeheersystemen.
BPM gecombineerd met SOA (Service Oriented Architecture) overbrugt de kloof tussen de technisch ingestelde makers van services en de zakelijke gebruikers van hen.

Is er verschil tussen een Zaaksysteem of Bedrijfsproces Systeem?